Начините за верификация на плащания с карта при създаване на абонамент (ОББ, ПИБ, ДСК, ЦКБ, УниКредит Булбанк)

Често при плащане на абонамент с карта, потребителите не могат да завършат своето плащане, защото не успяват да го верифицират успешно.

В това ръководство сме представили информация за начините за верификация на плащания онлайн с карта за клиенти във всяка от посочените банки:

Обединена българска банка (ОББ)

  • За верификация се използват два основни кода: 3D статичен секретен код (статична парола), който клиентът задава предварително и 3D динамичен код, който се изпраща чрез SMS или се генерира в мобилното приложение.
  • Възможно е плащането да се потвърждава и чрез еПИН в ОББ Мобайл (мобилно приложение) като се използва биометрия (отпечатък, лицево разпознаване) или ПИН код.
  • PUSH нотификации от мобилното приложение уведомяват клиента за плащания, които трябва да бъдат одобрени.
  • Статичната 3D парола се задава при регистрация на картата за онлайн плащания.​

Първа инвестиционна банка (ПИБ)

  • За верификация на плащания се използва системата 3D Secure с Visa Secure и Mastercard Identity Check.
  • Клиентите въвеждат статична парола (3D парола), която се задава при регистрация на картата.
  • За динамична парола се използват кодове, изпращани чрез SMS или генерирани в приложението My Fibank.
  • Плащанията се потвърждават основно през мобилното приложение с двуфакторна автентикация (вход с потребителско име и парола, плюс динамичен код).​

Банка ДСК

  • Използва се двуфакторна автентикация при плащания в интернет чрез 3D Secure.
  • Клиентите задават 3D статична парола (3D код), която се използва като първи фактор.
  • При извършване на плащане се изисква въвеждане на динамична парола, получена чрез SMS или генерирана от мобилното приложение DSK Mobile.
  • Към приложението се добавя и възможност за потвърждаване чрез биометрия (лицево разпознаване или отпечатък) или ПИН код.​

Централна кооперативна банка (ЦКБ)

  • Основен метод за верификация включва използване на статична парола, зададена от клиента за услугата E-Secure.
  • За плащания в интернет се изисква и въвеждане на CVC/CVV код от картата.
  • При активирана E-Secure услуга клиентът получава динамични пароли чрез SMS или може да потвърждава чрез методи като Face ID/Touch ID в мобилното приложение CCB Mobile.
  • Входът в системата и верификацията на трансакциите става с потребителско име, парола и допълнителен код (динамичен).

УниКредит Булбанк

  • Динамична парола – при плащане в интернет чрез карти VISA/Mastercard, се прилага еднократна динамична парола.
  • Динамичната парола се получава чрез мобилното приложение Булбанк Мобайл (за физически лица) или чрез онлайн банкирането.
  • Процесът не използва вече статична парола – динамичната парола напълно я заменя за по-високо ниво на сигурност.
  • Паролата е уникална за всяко плащане и е валидна 10 минути.
  • След въвеждане на картовите данни при плащане, се отваря прозорец за верификация, където клиентът трябва да влезе в приложението и да получи динамичната парола, за да приключи трансакцията.
  • Самата автентификация е двуфакторна (мобилен достъп/приложение плюс парола).

ОБОБЩЕНИЕ:

Банка

Статична парола

Как се задава

Динамична парола

Как се задава

ОББ 3D статичен код (3D Password) При регистрация на картата за онлайн плащания

SMS код или

еПИН в мобилно приложение

Изпраща се с SMS или се генерира в приложението
ПИБ 3D парола При регистрация на картата SMS код или код в мобилно приложение Изпраща се чрез SMS или се генерира в My Fibank
ДСК 3D статична парола Задава се при регистрация SMS код или  код в DSK Mobile Изпраща се с SMS или се генерира в приложението
ЦКБ Статична парола за E-Secure Задава се при активация на E-Secure услуга SMS код или  Face ID/Touch ID Изпраща се с SMS или се потвърждава чрез биометрия
УниКредит Булбанк Няма

-

Чрез Булбанк Мобайл Чрез мобилното приложение, валидна 10 минути за всяко отделно плащане
Рейтинг на статията Благодарим за обратната връзка Има проблем с приемането на обратната Ви връзка. Моля опитайте по-късно.

Все още имаш нужда от помощ? Свържете се с нас Свържете се с нас